newsroom & blog.

newsletter, newsroom

10 eenvoudige tips om je beelden te verbeteren en je online sales te verhogen.

Packshots, studio-360

Packshots

Packshots zijn één van de belangrijkste elementen die voor je online visibiliteit en verkoop zorgen. Hoe meer informatie je geeft over je product, hoe beter de consument geïnformeerd is en hoe meer hij geneigd zal zijn om het product (bij jou) te kopen. Onderzoek heeft aangewezen dat goeie packshots niet alleen de verkoop stimuleren, maar ook de retours verminderen met meer dan 20%. 

Beginnen kan je meteen - hierbij 10 eenvoudige tips op je beelden online te verbeteren en je online sales te verhogen.

    1. Zorg voor een gebalanceerde (gelijke) lichtinval en vermijd vreemde schaduwen. 
    2. Werk met een neutrale achtergrond of (nog beter), maak je packshots vrijstaand zodat je ze eenvoudig op eendere welke achtergrond kan plaatsen. 
    3. Let op je kleuren. Zijn ze accuraat en consistent doorheen je collectie / andere beelden. Hou er wel rekening mee dat ieder scherm anders is en ook zeer verschillende resultaten kan geven. 
    4. Neem de foto recht voor het onderwerp en let op de realistische verhoudingen van je product.  
    5. Bijkomende styling elementen en props kunnen prachtig zijn voor bijkomende beelden maar zijn zeer afleidend voor een pacskhot. Wanneer je packshots maakt, best om deze zo clean mogelijk te houden en om het product vor zich te laten spreken. 
    6. Het ideale formaat. De meeste webshops en social media kanalen werken met vierkante of portret formaten. Bij een portretformaat heb je bij kleding bijvoorbeeld minder witruimte ‘verlies’. Denk na over de formaten voor je begint met shooten, zo vermijd je aanpassingen achteraf.  
    7. Werk je met volledige silhouettes? Fotografeer de stuks dan samen maar ook apart. 
    8. Toon zeker meer dan 1 beeld van je product en focus op speciale features (een gekleurde zool, een speciale zoom, een detail op een sluiting, een handige kleefstrook, een verborgen versteviging, … Hoe meer relevante info je deelt, hoe langer een potentiële klant op je productpagina zal blijven en hoe groter de kans op verkoop.
    9. Wees consistent. Een webshop ziet er snel rommelig uit en dat stoort. Zorg voor consistentie in je structuur en, nog belangrijker, in je foto’s. Gebruik dezelfde instellingen, toon dezelfde hoeken en maak keuzes over achtergrondkleuren, schaduwen en welke beelden je eerst wil tonen in je overzicht. 
    10. Er wordt steeds meer mobiel gekocht, en download tijd dient zo kort mogelijk te zijn. Wat jij kan doen? Je beelden niet te zwaar maken. 72dpi is meer dan genoeg om je beeld er goed uit te laten zien op een formaat van 1080 x 1080 px. 

Beeldjargon uitgelegd..

EEN STILL

Dit is de eenvoudigste van de packshots. Recht genomen van 1 hoek. Laat minstens 2 stills per product zien (voor -en achterkant) Idealiter toon je ook de zijkant en – indien relevant – ook de bovenkant, onderkant (bv bi schoenen) of binnenkant (bv bij een handtas). 

360°

This is a rotating packshot where the customer can view your product with a mouse-over and have it rotate and zoom in as desired.

Recent studies have shown that people who interact with a 360° presentation of a product are up to 14% more likely to buy the product than those who have only seen stills. (studied by Tibert Verhagen – University of Amsterdam, 2016)

GHOST PACKSHOTS

Bij een ghost packshot zie je de menselijke vormen, maar je ziet geen model. Het voordeel van deze packshots is dat je ook de binnenkant kan tonen (bv de voering van een jas) en dat je, zonder afgeleid te zijn door een model (of de kosten te hebben van een model), kan zien hoe het stuk eruit ziet als je het aanhebt. 

Sommige marktplaatsen eisen ghost packshots. Zelf ghost packshots maken kan zeer tijdsintensief zijn. Hier is een professional zeker aangewezen. 

PRODUCTVIDEO'S = de sleutel tot het mandje

Aanvullend op het tonen van packshots, worden er steeds meer videos gemaakt op model (herkenbaar of onherkenbaar). Met video’s kan je tonen hoe een product toegepast wordt op een lichaam, of hoe een kledingstuk beweegt en valt. Vermits onze hersenen 60.000x sneller beelden verwerken dan tekst, is video een enorme toegevoegde waarde op de product pagina’s.

Over studio360

studio360 is dé expert in het maken van packshots, productfoto’s, 360° beelden en product video’s.  Ons team staat klaar om jouw merk visueel onverslaanbaar te maken. 

Contacteer ons

 

Wil je ook meer conversies en minder retours? Wij kunnen helpen! 

Studio360 is dé expert in het maken van packshots, productfoto’s, 360° beelden en product video’s. Ons team staat klaar om jouw merk visueel onverslaanbaar te maken.

Office

Hessenplein 2
2000 Antwerpen

Nathalie: +32 489 300849

FAQ'S

Socials