newsroom & blog.

Cheat sheet, newsletter, newsroom

5 redenen waarom kwalitatieve productbeelden cruciaal zijn voor meer conversie.

quality packshots crucial for conversion.

Een mooie webshop met slechte beelden, haalt de perceptie van de webshop naar beneden. Een lelijke webshop met goede beelden, zal de webshop juist optrekken. In een tijd waar alles online te koop is en de wereld de concurrentie is, is het ook essentieel dat jouw producten opvallen in de massa. Investeren in kwalitatieve productbeelden, rendeert dan ook. 

Zien is geloven :-)! 5 redenen om te investeren in kwalitatieve packshots om meer te verkopen, minder retours te krijgen én om je webshop en je merk te laten stralen.

quality packshots crucial for conversion.

FEIT 1

Kwalitatieve productbeelden maken een significant verschil op conversie.

Mensen willen goed geïnformeerd zijn als ze online kopen. Hoe meer relevante informatie ze krijgen over het product, hoe beter. En dat is meer dan alleen tekst. Hiernaast lees je de impact van beelden nav een onderzoek door PR Newswire.

FEIT 2

Originele packshots verbeteren je visibiliteit op Google. 

Beeldoptimalisatie is bijna zo belangrijk als SEO (Search Engine Optimization). Het is dan ook niet verrassend dat Google niet alleen van originele teksten houdt, maar ook van originele beelden. Met je eigen beeld van een product, een productnaam en nummer dat correspondeert met de header van je web pagina, scoor je zo veel beter dan met de standaard stockbeelden die iedereen gebruikt. 

quality packshots crucial for conversion.
quality packshots crucial for conversion.

FEIT 3

Kwalitatieve beelden zorgen voor een kwalitatieve uitstraling van je merk en product. 

Hetzelfde artikel wordt vaak verkocht op verschillende webshops en marktplaatsen. Een klant zal een eerste snelle visuele scan maken. Met consistente, professionele beelden op je webshop of marktplaats pagina, komen je producten beter over en zal ook naargelang worden gerankt. 

FEIT 4

Goeie packshots kunnen retours doen dalen met meer dan 20%

Hoe beter een klant geïnformeerd is bij het maken van de aankoop, hoe minder kans er op ontgoocheling is wanneer ze het product ontvangen. Kwalitatieve packshots zullen die vreselijk (kostelijke) retours verminderen. 

quality packshots crucial for conversion.
quality packshots crucial for conversion.

FEIT 5

Juist aangeleverde en gemaakte beelden zullen de gemiddelde laadtijd van je pagina verbeteren.

Ongeveer 64% van de gemiddelde webshop bestaat uit beelden. Dit heeft een impact op de laadtijd van je webshop. Idealiter ligt deze onder de 2sec om je bezoekers een goede ervaring te geven. De concurrent is maar 1 klik verwijderd..

Beeldjargon uitgelegd..

Een STILL

Dit is de eenvoudigste van de packshots. Recht genomen van 1 hoek. Laat minstens 2 stills per product zien (voor -en achterkant) Idealiter toon je ook de zijkant en – indien relevant – ook de bovenkant, onderkant (bv bi schoenen) of binnenkant (bv bij een handtas). 

360°

Dit is een roterende packshot waarbij de klant zelf kan interageren met het beeld en erop inzoomen of laten draaien. 

Recente studies hebben aangewezen dat mensen die interageren met een 360° product presentatie, 14% meer geneigd zullen zijn om het product ook te kopen dan mensen die enkel de stills hebben gezien. (studie door Tibert Verhagen – Universiteit van Amsterdam, 2016)

GHOST PACKSHOTS

Bij een ghost packshot zie je de menselijke vormen, maar je ziet geen model. Het voordeel van deze packshots is dat je ook de binnenkant kan tonen (bv de voering van een jas) en dat je, zonder afgeleid te zijn door een model (of de kosten te hebben van een model), kan zien hoe het stuk eruit ziet als je het aanhebt. 

Sommige marktplaatsen eisen ghost packshots. Zelf ghost packshots maken kan zeer tijdsintensief zijn. Hier is een professional zeker aangewezen. 

PRODUCTVIDEO'S = de sleutel tot het mandje

Aanvullend op het tonen van packshots, worden er steeds meer videos gemaakt op model (herkenbaar of onherkenbaar). Met video’s kan je tonen hoe een product toegepast wordt op een lichaam, of hoe een kledingstuk beweegt en valt. Vermits onze hersenen 60.000x sneller beelden verwerken dan tekst, is video een enorme toegevoegde waarde op de product pagina’s.

Over studio360

studio360 is dé expert in het maken van packshots, productfoto’s, 360° beelden en product video’s.  Ons team staat klaar om jouw merk visueel onverslaanbaar te maken. 

Contacteer ons

Wil je ook meer conversies en minder retours? Wij kunnen helpen! 

studio360 is the one-stop studio for product & packshot photography. Need a video? No problem. We produce any kind of business boosting visual product content. Our team photographs and edits free-standing 2D or 360° spins of your products, regardless of your industry.

office

Hessenplein 2
2000 Antwerp

Yolande: +32 477 206062
Nathalie: +32 489 300849