Van Theorie naar praktijk: Bewezen resultaten met studio360

CASE: Retailer ondergoed en accessoires

Situatie

Om de verkoop van een selectie van hun assortiment ondergoed op online marktplaatsen zoals Bol.com & Zalando te verbeteren, nam deze Belgische marktleider de marketplace enabler Distrilink onder de arm. In de hele competitieve marktplaats omgeving, waar veel verschillende aanbieders vergelijkbare producten aanbieden, verschijnen er 1000-en zoekresultaten bij het intypen van “onderbroek”. Een packshot (foto) van het product fungeert als winkelvitrine die consumenten al of niet op je product doet klikken. Die eerste indruk kan tot 400% conversieverhogend werken.

De originele packshots waren onscherp, hadden geen consistente achtergrond, toonden het product slordig en was het beeld niet inzoombaar. Consumenten hadden dus niet de mogelijkheid om online een goede inschatting te maken van het product. Bijgevolg lagen zowel de bezoekersaantallen als de conversie beneden de verwachtingen.

Aanpak

In augustus werd beslist het assortiment op de marktplaatsen te halveren en te investeren in goede packshots.
In samenwerking met studio360 werd er beslist zowel met beelden op model als met packshots te werken. Hoe meer informatie een online consument krijgt over een product, hoe meer die geneigd zal zijn om tot een aankoop over te gaan. Hoe eenvoudig een packshot ook mag zijn, consistentie en coherentie doorheen de voorstelling van de collectie, geven een kwalitatieve indruk over het merk. Hoe beter geïnformeerd de consument – hoe lager de retours.

De nieuwe packshots en e-commerce beelden door studio360 werden ook aangevuld met bewegende beelden van het model om de pasvorm in beweging aan te tonen.

Resultaten

In augustus werd beslist het assortiment op de marktplaatsen te halveren en te investeren in goede packshots.

De cijfers waren fantastisch. De sales zijn sterk beginnen stijgen vanaf september (binnen de maand na gebruik van nieuwe beelden) en op product niveau zelfs verdubbeld.

Cijfers door distrilink

De la théorie à la pratique: résultats éprouvés avec Studio360

CAS : Détaillant de sous-vêtements et accessoires

Situation

Pour améliorer la vente d’une sélection de sa gamme de sous-vêtements sur des places de marché en ligne telles que Bol.com & Zalando, ce leader du marché belge a embauché le facilitateur de marché Distrilink. Dans l’environnement concurrentiel du marché, où de nombreux fournisseurs offrent des produits similaires, 1000 résultats de recherche apparaissent lorsque vous tapez « caleçon ».

 Un packshot (photo) du produit agit comme une vitrine de magasin qui peut ou non inciter les consommateurs à cliquer sur votre produit. Cette première impression peut augmenter jusqu’à 400% de conversion.

Les packshots originaux étaient flous, n’avaient pas d’arrière-plan cohérent, montraient le produit bâclé et l’image n’était pas zoomable. Les consommateurs n’ont donc pas eu la possibilité de faire une bonne estimation du produit en ligne. En conséquence, le nombre de visiteurs et la conversion ont été inférieurs aux attentes.

Approche

En août, il a été décidé de réduire de moitié la gamme sur les marketplaces et d’investir dans de bons packshots.

En collaboration avec studio360, il a été décidé de travailler à la fois avec des images sur des modèles et des packshots. Plus un consommateur en ligne reçoit des informations sur un produit, plus il sera enclin à faire un achat. Aussi simple soit-il, la consistence et la cohérence tout au long de la présentation de la collection donnent une impression qualitative de la marque. Plus le consommateur est informé, plus les retours sont faibles.

studio360 a aussi advisé d’ajouter des ‘catwalk video’s’ pour démonstrer comment le vêtement bouge. Des images dynamique créent encore plus de conversion.

Résultats

Les chiffres étaient fantastiques. Les ventes ont commencé à augmenter fortement à partir de septembre (dans le mois suivant l’utilisation de nouvelles images) et ont même doublé au niveau du produit.

Chiffres distrilink

From theory to practice: proven results with Studio360

CASE: Retailer underwear & accessories

Situation

To improve the sales of their underwear product range on online marketplaces like bol.com & Zalando this Belgian retail brand (and market leader) paired up with marketplace enabler Distrilink. In the very competitive marketplace landscape, more than 1000 search results appear when looking for “underwear”.  Here, a packshot (image) of the product is thé shop window and this image will make a huge difference between a click or a pass. That first impression can have a whopping 400% of impact on conversion.

The brands’ original packshots were unsharp, had no consistent background, were not zoomable and presented the products somewhat sloppy. Consumers therefore couldn’t really asses the products very well online. As a result, page visits and conversion lay well below expectations.  

Approach

In August 22, Distrilink advised to halve the product range on the market places and to invest in qualitative product imagery.

In close collaboration with studio360, the decision was made to work with packshots as well as with e-commerce model images. The more information an online consumer receives on a product, the more they will be inclined to make a purchase. However simple the product may be, consistency and coherence throughout the presentation of the collection, give a qualitative impression on the brand and the brands’ products. The better the consumer is informed up front, the lower the returns.

catwalk videos were also added to the product presentations (on the product page) to show how the products moved and fitted.

Resultaten

Sales went through the roof. In September (within 1 month of using new images), sales doubled on product level.

Numbers distrilink